لوگو و هویت بصری باران
لوگوی جدید گروه باران
برندها به موازات زیست و رشد برند و بر اساس گسترش خدماتشان، به بازطراحی هویت بصری برند نیاز پیدا میکنند. با توجه به حوزههای جدید فعالیت باران و بزرگ شدن برند، هویت بصری قبلی جوابگوی بسیاری از نیازهای بصری باران نبود. هویت بصری قبلی باران، در طول بیش از ۱۰ سال، همراه با گروه باران و موفقیتهایش بود و تصویر مشخصی را در ذهن مخاطبین بهوجود آورده بود. بنابراین جا انداختن یک هویت بصری جدید در سازمان، کار سادهای نبود.
ریبرندینگ باران
ریبرندینگ، در لغت بهمعنای بازسازی تصویر برند از نو میباشد. بهعبارتی ایجاد تغییرات عمده در ظاهر برند، و یا بهطور کلی حسی که مخاطبان نسبت به آن برند دارند. به هنگام بازسازی یک برند ممکن است لوگو، بستهبندی، طراحی سایت، متریالهای بازاریابی، عناصر تبلیغاتی و هر چیز دیگری که مربوط به کسبوکار است بهصورت همه جانبهای تغییر کند و به شکل و شمایل جدیدی دربیاید.
همچون سازمانها و کمپانیهای بزرگ و سرشناس دیگر که از گذشته تا کنون اقدام به تغییر لوگو و هویت بصریشان کردهاند، گروه باران نیز به دلایل مختلفی که پس از بررسیهای فراوان به دست آمده، تصمیم به ایجاد تغییرات چشمگیر و نوین در هویت بصریاش گرفت.
رشد برند و نیازهای جدید
برندها به موازات زیست و رشد برند و بر اساس گسترش خدماتشان، به بازطراحی هویت بصری برند نیاز پیدا میکنند. با توجه به حوزههای جدید فعالیت باران و بزرگ شدن برند، هویت بصری قبلی جوابگوی بسیاری از نیازهای بصری باران نبود. هویت بصری قبلی باران، در طول بیش از ۱۰ سال، همراه با گروه باران و موفقیتهایش بود و تصویر مشخصی را در ذهن مخاطبین بهوجود آورده بود. بنابراین جا انداختن یک هویت بصری جدید در سازمان، کار سادهای نبود.
عناصر لوگوی باران
طراحی هویت بصری باران عناصر متعددی دارد. یکی از عناصر، المان دایرهای محوری لوگو است. این دایره، نمادی از کرهی زمین است و نگاه جهانشمول برند باران را نشان میدهد. در انیمیشن لوگوموشن معرفی هویت بصری باران، روی این نماد و اشاره به کرهی زمین کار شده است.
رنگهای لوگو
استودیو چپچین: «علاقهمند بودیم که از ترکیب دو رنگ تیره و روشن در لوگو استفاده کنیم. دو رنگ روشن و تیره امکان دیالوگ بیشتری را بهوجود میآورد. به دنبال رنگی بودیم که ارزش برند را نشان دهد و در نهایت به رنگ مسی رسیدیم؛ رنگی روشن و براق. به عنوان مکمل این رنگ، به رنگ اکسید مس رسیدیم. فلز مس در مجاورت هوا و در فرایندی شیمیایی، اکسید میشود. این فرایند، نمادی از قدمت و ماندگاری است.»
طرح شمسه
طرح شمسهای که در داخل لوگو دیده میشود، طرحی است که از چرخش و پیچش طرحها در داخل دایره بهوجود میآید. این ایده، لوگوی باران را کمی شرقیتر و ایرانیتر میکند.
پشت صحنهٔ ویدئوی هویت بصری گروه باران
کاری از استودیو چپ چین