مسئولیت اجتماعی در گروه باران

چو باران که بر همه بارَد

مقوله‌ی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، مقوله‌ای اخلاقی و اخلاق‌مدار در کسب‌وکار است و تلاش می‌کند تا به جامعه، دید شایسته و ارزشمندی درباره‌ی کلیات فعالیت شرکت‌ها، در مسائل زیست‌محیطی، رعایت حقوق شهروندان و جامعه و توسعه‌ی پایدار بدهد.

 

مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دهه‌ی اخیر به چارچوب فکری و فرهنگی و مسلط حوزه‌ی اداره‌ی شرکت‌ها تبدیل شده است و شرکت‌های بزرگ و معتبر جهانی، مسئولیت در برابر اجتماع و محیط اجتماعی را جزیی از استراتژی شرکتی خود می‌بینند. با گذشت بیش از ۶۰ سال از ورود مفهوم مسئولیت اجتماعی به ادبیات مدیریت شرکت‌ها و کسب‌وکارها، هنوز این مفهوم در فضای کسب‌وکار ایران جایگاه شایسته‌ای پیدا نکرده است.

 

مسئولیت اجتماعی شرکتی یا همان Corporate Social Responsibility) CSR) مسئولیت شرکت در قبال جامعه، افراد انسانی و محیطی است که سازمان در آن فعال است. این مسئولیت از ملاحظات اقتصادی فراتر می‌رود و پیش‌برنده‌ی منفعت اجتماعی بوده و فراتر از منافع سازمان است.

 

نگاهی گذرا به مسئولیت‌های اجتماعی که گروه باران برای خود تعریف کرده نشان می‌دهد که این گروه چند مفهوم اصلی را به عنوان مسئولیت اخلاقی خود نسبت به اجتماع در نظر گرفته است. بهینه‌سازی مصرف انرژی با هدف حفظ سرمایه‌های ملی، تعهد در قبال حفظ اصالت فرهنگی، گام برداشتن در مسیر فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیریه، ارتقای زیبایی سیمای شهرها و همکاری در حفاظت از محیط‌زیست، از جمله مواردی است که در طی بیش از ده سال فعالیت خود به عنوان یک الگو در کلیه‌ی این فرایندها مطرح کرده و به آنها پایبند بوده است.

Baran-Pattern-15

«بنیاد کودک» به عنوان مؤسسه‌ خیریه‌ای مردم‌نهاد، غیردولتی، غیرسیاسی، غیرانتفاعی، فرامذهبی و فرامرزی با رویکردی کاملاً انسان‌دوستانه از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده ‌‌است.

 

هدف این بنیاد دستیابی به این آرمان است که «هیچ دانش‌آموز با استعدادی به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل و تلاش باز نماند». در این راستا این بنیاد تلاش می‌کند تا با حفظ شأن انسانی دانش آموزان، از «نیازمند پروری» پرهیز کرده و آن‌ها را در ساختن آینده‌ای با چشم اندازهای روشن یاری نماید.

 

 

در حال حاضر بیش از شش هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت بنیاد بوده که در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بوده و بسیاری از آنان نیز از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، فارغ التحصیل شده‌اند.

 

 

«گروه باران» نیز با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی به منظور آموزش و بالا بردن کیفیت عمومی زندگی در جامعه و همچنین بالا بردن بهره‌وری سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، اقتصادی از طریق گسترش فرهنگِ «زندگی بهتر» به عنوان دو بند از ارزش‌های بنیادین خود، از سال ۱۳۹۸ خود را مصمم ساخته است تا با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور، با نگاهی به فردای ایران زمین و اهمیت مسئله «آموزش» به آینده‌سازان این مرز و بوم، حمایت از این بنیاد را به عنوان مسئولیت اجتماعی اصلی برند خود در نظر گرفته و برای برداشتن گام‌هایی موثر در این راستا تلاش نماید.

فعالیت باران

در حوزه‌های مختلف از منظر مسئولیت اجتماعی

Baran-CSR-LOGO-به-هوای-هم

هشتگ #به_هوای_هم

نمود فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی باران در فضای مجازی

#به_هوای_هم هشتگ رسمی حوزهٔ مسئولیت اجتماعی گروه باران است.

 

اطلاع‌رسانی و تولیدات رسانه‌ای مرتبط با مجموعه اقدامات گروه باران در حوزهٔ مسئولیت اجتماعی با این هشتگ در رسانه‌های مختلف گروه باران منتشر می‌شود. 

 

با همیم و در روزهای سخت هوای همدیگر را داریم.

Baran-Pattern-15

افتخار همراهی داریم

Baran-Pattern-11

ویدئوهای مسئولیت اجتماعی گروه باران

روایت‌هایی از شور و شوق فعالیت‌های باران در حوزهٔ مسئولیت اجتماعی

تمدید تفاهمنامهٔ همکاری گروه باران و بنیاد کودک

حضور گروه باران در کمپین مردمی «لبخند شهر»

به هوای هم (۴) / یلدا با پرستاران شهر

به هوای هم (۳) / مهر بارانی

به هوای هم (۲)

به هوای هم (۱) / توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی

امضا تفاهم‌نامهٔ گروه باران و بنیاد کودک

من ۵ هستم!

Baran-Pattern-19

کمپین باران برای تشویق به حفظ پرو‌تکل‌های کرونا - نوروز ۱۳۹۹

دکمه بازگشت به بالا