مرکز سلامت باران
«هتل برج سلامت باران» تعریفی نوین و خلاق از یک مرکز سلامت و درمان است که میکوشد تا در آیندهای نزدیک، عنوانِ ممتازترین Outpatient Center ایران و خاورمیانه را به خود اختصاص دهد.
محیط کار پزشکان، نیازمند تحول
فضاهای درمان به عنون «محل کار پزشکان» باید تا حد امکان یک محیط بی عیب و نقص باشد. یک تفکر پیشرو باید بتواند نیازهای حال و آیندهٔ پزشکان، بیماران و همراهانشان را تشخیص داده و پاسخهایی مناسب برایشان پیدا کند.
توریسم درمانی و مدیریت بیمار
به باور بسیاری از کارشناسان، گردشگری سلامت در کشورمان نیازمند استقرار یک سیستم دقیق و حرفهای برای مدیریت کلیهٔ فرایندهای مرتبط با آن است.
گردشگری سلامت ؛ فرصتی بینظیر
بازار جهانی گردشگری سلامت سالانه رقمی بالغ بر ۱۱۰ میلیادر دلار گردش مالی دارد و در ایران، بهویژه شهرهای مشهد و شیراز، ظرفیتهای منحصربهفردی در جذب توریستهای درمانی دارند.
بخش خصوصی ؛ بازوی دولت و نهادهای عمومی
سرمایهگذاری بخش خصوصی در کسبوکارهای مرتبط با درمان، علیرغم آنکه در شکل سنتی خود به نسبت سایر سرمایهگذاریها سود چندانی ندارد، اما در صورتی که فعالان صنعت ساختمان با استفاده از ظرفیتهای موجود موفق شوند محیطهای مناسب کاری برای استقرار کلینیکها و پاراکلینیکها طراحی و احداث نمایند، بخش قابل توجهی از حجم مراجعات به بیمارستانهای دولتی را کاهش میدهند.
کمک به حل معضلات شهری
با مکانیابی صحیح، طراحی اصولی و پیشبینی دسترسی و پارکینگ مناسب برای یک مرکز جامع درمانی، بخشی از معضلات مربوط به تراکم مطبها و مراکز تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی در شهر برطرف میشود.
استاندارد جهانی کیفیت محیط درمان
یکی از جدیترین عوامل مؤثر در کاهش کیفیت خدمات درمانی، متناسب نبودن سازه و امکانات ساختاری بنا و عدم تبعیت از استانداردهای جهانی است. گروههای معتبر ساختمانی میتوانند با استفاده از نظارت مشاوران و ناظران خبره، کلیهٔ جزئیات کاربردی برای ارتقاء کیفیت و تطابق با نظامهای اعتباربخشی را رعایت کنند.
دادهها و مدارک پزشکی ؛ نیازمند زیرساختی نوین
با رشد تکنولوژیها در زمینهٔ علوم انفورماتیک، استفاده از فناوری روز برای بایگانی و بازخوانی پروندهٔ پزشکی بیماران اهمیت دو چندان یافته است.
راهکار باران
پیشنهاد گروه باران ترکیب سهگانهٔ «پزشکی»، «مهندسی – هتلداری» و «مدیریت خدمات سلامت» است که با عبارت «مــــرکــــز ســــلامــــت بــــــــاران» به مخاطبان معرفی میشود.
هدف:
ارایهٔ خدمات با کیفیت به سه گروه پزشک، بیمار و همراه بیمار
و در کنار آن، ارایهٔ خدمات به منظور ارتقاء سلامت عمومی.