یک قرار بارانی که کولاک کرد!

کمپین «یک قرار بارانی» با هدف افزایش تعامل دنبال‌کنندگان اینستاگرام گروه باران طراحی و اجرا شد.

در سالیان اخیر قدرت بی‌بدیل شبکه‌های اجتماعی مجازی در ایجاد ارتباط بین کاربران و برندهای تجاری سبب شده است تا بسیاری از گونه‌های ارتباطی و ابزارهای مرسوم تبلیغاتی کارایی خود را از دست بدهند. به‌جای آن، فضای مجازی و تعامل با مخاطبان در صفحات اجتماعی، بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی کسب‌وکارها در حوزهٔ تبلیغات و برندینگ را به خود اختصاص داده است.

ایدهٔ اولیهٔ «قرار بارانی» با رفتارشناسی مخاطبان و شناخت شخصیت پرسونا آغاز شد و با سؤال «چرا پیج باران را دنبال می کند؟» ادامه یافت. کارشناسان مدیریت محتوا در تیم ارتباطات برند با این تحلیل که مخاطبان فعال حتما علاقه‌مند به برند هستند و به همین جهت دنبال‌کننده باقی مانده‌اند اما تغییر مداوم سازوکارهای این شبکهٔ اجتماعی باعث شده تا آخرین محتوای انتشار یافته به دید مخاطب نرسد، تصمیم گرفتند فرآیندی را طراحی کنند که مخاطبان وفادار قدیمی، دوباره علاقه‌مندی خود را با تعامل بیشتر، ابراز کنند.

کمپین «یک قرار بارانی» دقیقا همین علاقه‌مندی‌های به‌ظاهر کوچک را تحریک کرد تا هم به آنها و هم به ما بفهمانند که دنبال‌کننده‌های وفادار هنوز هم به این برند و اخبار آن حساس‌اند. به تعبیری دیگر می‌توان گفت تمامی دنبال‌کنندگان هتل‌برج‌های باران، الزاما مخاطب هدف و مشتری محصول و خدمات آن نیستند؛ اما به دلایل مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلیقه‌ای، تمایل دارند که چیزهای بیشتری دربارهٔ باران و سبک زندگی آن بدانند و این نقطهٔ عزیمت خوبی بود برای آن‌که به مخاطبان خود بگوییم، به این علاقهٔ شما احترام می‌گذاریم و حتی به دنبال آن هستیم تا از نزدیک تجربهٔ چند ساعت «زندگی به سبک باران» را برای شما تداعی کنیم.

پس ما با کمپین یک قرار بارانی، روی همین ویژگی دست گذاشتیم. بر این اساس و به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین ابزارهای ارتباط با مخاطب، از اینستاگرام کمک گرفتیم و در قالب استوری و در کپشن پست‌ها به مخاطبان اینستاگرام گروه باران اعلام کردیم که قصد داریم از میان مخاطبان وفادار پیج، از میان لایک‌ها و کامنت‌ها، به‌صورت هفتگی قرعه‌کشی کنیم و برنده را به یک عصرانهٔ بارانی جذاب در پنت‌هاوس هتل‌برج مسکونی باران ۳ به‌همراه یک‌نفر از دوستان‌شان دعوت کنیم. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، میزان تعامل دنبال‌کنندگان در مدت زمانی بسیار کوتاه، تا چهار برابر افزایش یافت. 

لمس کردن حس زندگی در برج‌های باران برای مخاطبانی که در این پویش به عنوان برنده اعلام شدند، افزایش تبلیغات موسوم به دهان‌به‌دهان (Word of Mouth) را نیز به‌دنبال داشت.

همکاران شما در تیم تبلیغات برند می‌کوشند در کنار انعکاس بهتر تلاش‌های شبانه‌روزی گروه، از کوچک‌ترین ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی استفاده کنند و دست‌آوردهایی که گاه می‌توانند غافلگیرانه باشند را رقم بزنند.

استقبال بی‌بدیل مخاطبان باران به حضور و بازدید از پنت‌هاوس برج باران ۳، به عنوان ارزش معنوی برند باران برای ما بسیار ارزشمند می‌باشد. 

دکمه بازگشت به بالا