اخبار ارتباطات برنداخبار مسؤولیت اجتماعی باران
شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در جستجو برای پاسخ به این سؤال که آیا کسبوکارها و بنگاههای اقتصادی میتوانند با رویکرد مؤثرتری در پذیرش مسئولیت برای حل و بهبود مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی مشارکت کنند، به تدوین گزارش حاضر اقدام نمود. این گزارش قصد دارد تا با ترسیم روایتی از نوآورانهترین و اثرگذارترین تجارب فعالیتهای CSR (Corporate Social Responsibility) کسبوکارهای ایرانی، به سایر کسبوکارها در مسیر اثرگذاری الهام بخشد و آنها را به دنبال کردن منافع اقتصادیشان از طریق پرداختن به مسائل جامعه دعوت نماید.
کسبوکارها و بنگاههای اقتصادی مخاطب اصلی گزارش حاضر هستند. اما مطالعهٔ آن به سایر بازیگران این اکوسیستم همچون کسبوکارهای اجتماعی، بنگاههای اقتصادی اجتماعی، سازمانهای مردمنهاد، خیریهها، سرمایهگذاران با دغدغهٔ اثرگذاری و حتی سیاستگذاران اجتماعی نیز پیشنهاد میشود.
این گزارش، روایت اقدامات خلاقانهٔ چندین شرکت ایرانی در زمینه مسئولیت اجتماعی را ارائه کرده است، تا بتواند الگو و مدل مناسبی جهت فعالیت کسبوکارها در این حوزه ارائه دهد. در گروه باران مفتخریم که در کنار سایر برندهای معتبر ایران، همچون ایرانسل، نستله، دیوار، دیجیکالا و هایپراستار، مورد نقد و بررسی قرار گرفتیم و مسؤولیت اجتماعی برند باران با رویکرد «زندگی بهتر برای همه» مورد توجه قرار گرفته است.
در گروه باران در تلاشیم تا گامهای مؤثری برای استفاده از ظرفیتهای مدیریتی و کسبوکاری در مسیر اثرگذاری اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطی برداریم.