اخبار ارتباطات برنداخبار مسؤولیت اجتماعی بارانتیتر اول

همراهی گروه باران با رویداد «حرکت انسانی»

دومین رویداد بنیاد «حرکت انسانی» با عنوان «روایت چالش‌های رسیدن» با سخنرانی پنج چهرهٔ برجسته در عرصهٔ تولید و کسب‌وکار و همچنین سینما و تلویزیون در مشهد برگزار شد

به گزارش واحد ارتباطات برند گروه باران، دومین رویداد «حرکت‌انسانی» با همراهی گروه باران و با موضوع «روایت چالش‌های رسیدن» در برج سپید مشهد برگزار شد.

بنیاد حرکت‌انسانی به‌عنوان سازمانی مردمی، فعالیت‌های فرهنگی و نیکوکارانهٔ خود را از سال ١٣٩۶ بر پایهٔ سه اصلِ «آگاه‌سازی، آموزش و مشارکت» در ایران آغاز کرده و در حال حاضر در زمینهٔ حمایت تحصیلی دانش‌آموزان مستعد مستمند فعالیت می‌کند.

روایتِ رسیدن، قصهٔ چالش‌ انسان‌هایی‌ست که به موفقیت، عشق ورزیده‌اند و در فراز و نشیبِ راه، بر دنیای اطرافشان، تأثیر گذاشته‌اند. بنیاد حرکت‌انسانی در ادامهٔ مأموریت خود برای آگاه‌سازی عموم مردم و ترویج روحیهٔ ارزشمند مشارکت جمعی، این سلسله رویدادها را آغاز کرده تا افراد تأثیرگذار در زمینه‌های مختلف اجتماعی اعم از علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، کسب‌وکار، تجارت و… در جایگاه سخنران و میزبان قرار گرفته و از تجربیات گران‌بها و چالش‌هایی که برای رسیدن داشته‌اند، برای مخاطبان برنامه، سخن بگویند.

پوستر رویداد

در این رویداد که تمامی عواید آن صرف کمک به تحصیل دانش‌آموزان مستعد مستمند هزینه می‌شود، حاضران در همایش در تالار برج سپید (شهدای سلامت)، پای روایت زندگی پنج نفر نشستند که هرکدام برشی از زندگی و تجربهٔ زیستهٔ خودشان را روایت کردند:

مهندس جلیل افشارنژاد (صاحب برند مولتی کافه)

باتجربه‌ترین فرد این رویداد در زمینه‌ی کارآفرینی، که بیش از ۶۰ سال در صنعت ایران، مشغول به فعالیت بوده و در حوزه‌های مختلفی اعم از قطعات خودرو، قهوه، شیرخشک و پودر شیر و… محصول تولید کرده و در حال حاضر ٨ کارخانه را مدیریت و رهبری می‌کند.

مهندس افشارنژاد با وجود زندگی در لندن، و تیم کارکنان موفق کارخانه‌هایش، نمی‌تواند از ایران دل بکند و هر چند‌ وقتی به مشهد می‌آید تا بر کارها نظارت مستقیم داشته باشد. قصهٔ او از تولید قطعات ماشین تا تصمیم برای تولید شیرخشک باکیفیت برای کودکان، شنیدنی بود.

مهندس جعفر شالچی (کارآفرین حوزهٔ ساخت‌وساز در دانمارک و بنیان‌گذار بنیاد حرکت‌انسانی)

زمانی که پسری ۹ ساله بود، در شرایطی سخت ایران را ترک کرده و بعد با وجود تجربهٔ تنهایی و غربت، در طی سال‌هایی که در این کشور زندگی می‌کند، مدرک مهندسی خودش را در رشتهٔ ساختمان دریافت می‌کند و پس از حدود ۱۵ سال کار در یک شرکت ساختمانی معتبر، با وجود درآمد و امتیاز بالا، آن شرکت را ترک کرده و تصمیم می‌گیرد شرکت خودش را تأسیس کند.

سال ۲۰۱۶ به همراه همسرش بنیاد Human Act را در دانمارک با نیت آگاهی‌بخشی در ارتباط با توزیع ناعادلانهٔ ثروت در دنیا و ریشه‌کنی فقر تأسیس می‌کند. در راستای همین هدف در سال ۱۳۹۶ «بنیاد حرکت انسانی» را در ایران و شهر مشهد تأسیس می‌کند.

رضا میرکریمی (نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده‌ٔ سینما)

با فیلم «کودک و سرباز» تجربهٔ جدی سینمایی‌اش را آغاز کرد و بعد فیلم سینمایی ارزشمند «زیر نور ماه» را ساخت که توانست جایزه منتقدین جشنواره کن را دریافت کند. از دیگر آثار او، «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی‌ دور، خیلی نزدیک»، «به‌همین سادگی» و «یه حبه قند» است و تازه‌ترین ساختهٔ او، فیلم «نگهبان شب»، به‌زودی در سینماهای کشور اکران خواهد شد. رضا میرکریمی به‌عنوان فیلمسازی مردمی، به دور از سیاه‌نمایی سعی کرده مسائل و مشکلات زندگی مردم را در قالب روایتی داستانی منعکس کند و در نهایت، نوری از امید به دل مخاطب بتاباند.

وحید رجبلو (جوان کارآفرین و موفق ایرانی)

به‌ظاهر شروع زندگی او با کم‌توانی و بیماری‌ست، چرا که با یک مشکل خاص پا به این دنیا گذاشته و هرچه سن وحید بیشتر می‌شود، بیماری هم با او رشد کرده و تمام بدنش را می‌گیرد؛ تا جایی که به معلولیت بالای ۹۰ درصد می‌رسد؛ اما یک اتفاق باعث می‌شود که مسیر زندگی‌‌اش تغییر کند.

وحید رجبلو در سال ۱۳۹۶ پلتفرم آنلاین «توانیتو» را به‌عنوان پل ارتباطی میان توان‌جویان و خدمات‌رسانان تأسیس می‌کند و با این کار ۱۷ شغل مستقیم و حدود یک هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

منصور ضابطیان (نویسنده، مستندساز و جهانگرد)

به‌عنوان جوانی هنرمند، فعالیت حرفه‌ای را با روزنامه‌نگاری و همکاری با مجلاتی مثل «چلچراغ» شروع کرد و بعد با ساخت برنامه‌های تلویزیونی مختلف، هنرش را نشان داد. ضابطیان کتاب‌های مختلف و پر فروشی از شرح سفرهایش به نقاط مختلف دنیا نوشته و منتشر کرده است.

Baran-pattern-new-1

| قاب‌هایی از رویداد، در برج سپید مشهد |

دکمه بازگشت به بالا