بهای یک زندگی بهتر

چرا منشور سکونت باران، میثاق‌نامهٔ با اهمیتی است؟

چرا منشور سکونت باران، میثاق‌نامهٔ با اهمیتی است؟
چرا منشور سکونت باران، میثاق‌نامهٔ با اهمیتی است؟

همهٔ آن‌ها که قصد مهاجرت می‌کنند، می‌دانند که به استقبال زندگی تحت قوانین متعدد و سخت‌گیرانه می‌روند. با این وجود، تمام سختی‌های رسیدن به آن زندگی را به جان می‌خرند، چرا که می‌دانند وجود همین ضوابط سرسخت ضامن حفظ و تداوم آن سطح از زندگی است و باور دارند این بهای زندگی به سبکی دیگر است.

قانون سنگی ماندگار

«اگر مردی بخواهد از زنی که برای او فرزند آورده ‌است جدا شود باید علاوه بر جهیزیهٔ او، بهرهٔ مالی مزرعه، باغ و منقولات را به او بپردازد. زمانی که او بچه‌هایش را بزرگ کرد، بخشی از آن به فرزندان تعلق می‌گیرد، معادل آن‌چه به یک پسر تعلق می‌گیرد، به او می‌رسد؛ و او می‌تواند با مرد مورد علاقه‌اش ازدواج کند.» این دستورالعمل که به نظر می‌رسد تا حدودی در راستای دفاع از حقوق زنان است، بخشی از قانون حمورابی است که بر کتیبه‌ای از سنگ نگاشته شده است و تا امروز، نخستین قانون نوشته شده توسط بشر به شمار می‌رود؛ نمادی از اهمیت قانون در حدود ۱۸ قرن پیش از میلاد مسیح

حالا و نزدیک به ۴ هزار سال پس از نگاشته شدن قانون حمورابی، دنیا آن‌قدر بزرگ شده است که نشود همه قوانین مورد نیاز را روی سنگی نوشت و در معرض دید همگان گذاشت و این بدان معناست که قوانین گسترده‌تر و تخصصی‌تر شده‌اند. نکته‌ای که رفاه و آسایش بیشتر را تضمین می‌کند.

منشور باران و یک روش ابتکاری

زندگی در هتل‌برج های مســکونی باران کــه تجربه زندگی دائمی در هتلی ۵ ستاره را به همراه دارد مانند هر مفهوم جدید دیگری نیازمند تدوین قواعد خاص خود اســت. وقتی قرار است در خانه‌ای زندگی کنیم که خاص و متفاوت است و این تفاوت علاوه بر تاثیر در بهبود شرایط زندگی، به لحاظ وجود ارزش‌های برند و داشتن گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش بر میزان رشــد و ارزش افزوده خانه نیز اثر‌گذار است، لازم است ساکنان به میثاق مشترکی پایبند باشند که آسایش خودشان را تضمین کرده و در نهایت منجر به حفظ این ارزش‌ها و ویژگی‌ها در محل سکونتشان شود. از این‌رو برای شروع سکونت در هتل‌­برج‌­های باران نظام ‌نامه‌­ای مورد قبول و تعهد هر یک از ساکنان قرار می‌­گیرد که «منشور زندگی در باران» نام دارد. این منشور با هدف حفظ کیفیت ساختمان و هم‌چنین تامین آرامش و آسایش ساکنان تهیه شده و در آن جنبه‌های مختلف یک هم‌جواری مسالمت‌آمیز و آمیخته با کرامت انسانی و احترام، مد نظر قرار گرفته است. از نحوه تحویل واحد‌ها گرفته تا ساز و کار گارانتی و خدمات پس از فروش، از نسبت مالکان با مدیریت بهره­‌برداری تا نحوه تامین هزینه‌های مشترک برج و ده‌ها باید و نباید دیگر در این منشور پیش­بینی شده و به قانونی مورد قبول همگان تبدیل شده است.

Baran-Pattern-8

علاوه بر این، ساختمانی که ۳۰ تا ۴۰ درصد زیربنای آن به مشاعات و امکانات رفاهی اختصاص یافته و به ازای هر واحد دست­کم ۱.۲ نفر نیرو مشغول به کار است، هزینه‌های جاری بسیار گزافی دارد. اما در هتل‌­برج‌­های باران با استفاده از روش ابتکاری «ودیعه شارژ» این هزینه­‌ها تأمین و مدیریت می‌­شود. الگوی ودیعه شارژ به جای پرداخت شارژ ماهانه، وجود این همه امکانات و استفاده از آن را به شکل غیر قابل تصوری، مقرون به صرفه و موجه می‌سازد.

به تناسب زیربنای مسکونی هر یک از ساکنان، در هنگام شروع سکونت مبلغی دریافت شده و تحت یک نظام هماهنگ و منظم، این مبالغ توسط هیأت مدیره منتخب مالکان در بانک سپرده­‌گذاری می­شود. با سود حاصل از این سپرده­ بخش عمده­ای از هزینه­‌های عمومی خدمات و بهای تعمیر و نگهداری شبانه‌­روزی برج تامین خواهد شد و به طور طبیعی هر زمان یکی از ساکنان، آپارتمان خود را به فروش یا اجاره واگذار کند این ودیعه به وی بازگردانده و از فرد بعدی دریافت می‌­شود تا همواره جریان امن تامین هزینه‌­های عمومی، بدون دغدغه ادامه می‌­یابد.

Baran-pattern-new-2

سخت‌گیری برای کیفیتی ماندگار

در نگاه اول شاید منشور زندگی در باران مجموعه قوانینی سخت‌گیرانه و محدودکننده به نظر برسد اما در حقیقت، تلاش قانون‌مدارانه‌ای است برای حفظ تمام آن چه که سکونت در باران را متفاوت از زندگی در سایر خانه‌های لوکس می‌کند. یک سبک زندگی که علاوه بر آرامش و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای بهتر زندگی کردن، حفظ ارزش سرمایه گذاری ساکنان را نیز تضمین خواهد کرد. بدون تردید برجی که پس از سالها، همچنان در بهترین شرایط بهره برداری و سکونت قرار داشته باشد و کماکان خدمات یک هتل ۵ستاره به صورت شبانه روزی با بالاترین کیفیت ممکن به ساکنان خود ارائه دهد، نه تنها با کاهش قیمت مواجه نشده بلکه همواره در مسیر صعودی قرار خواهد داشت و این مهم میسر نخواهد شد مگر با تدوین قوانینی جامع و در عین حال دقیق و تعهد به اجرای بی‌کم و کاست آن. با این نگاه منشور زندگی در باران تنها راهی است که سکونت مستمر در سایه زندگی به سبک باران را امکان پذیر می‌سازد.

Armanshahr-Toos-magazine-no1-cover
این یادداشت در فصلنامه «آرمان‌شهر» منتشر شده است.
آرمان‌شهر توس فصلنامه‌ای است در حوزه سبک زندگی که با حمایت گروه باران منتشر می‌شود.
سایت اختصاصی مجله آرمان‌شهر: www.ArmanShahrMag.com
دکمه بازگشت به بالا