«بــاران» جوانه ای اســت کــه بیش از ۱۰ ســال پیش کاشــته شــده و اکنــون همچــون نهالــی ســبز در قامت یــک «برند» ریشــه هایی مســتحکم در اعتماد مخاطبانش داشته و در ســپهر اقتصاد و صنعت شــهر و کشــورمان تبدیل به نامی در خور شده است.
با هلدینگ باران بیشتر آشنا شوید
«گروه توسعه اقتصادی باران خاورمیانه» به عنوان شرکت متولی هلدینگ باران، در قامت راهبر و ناظر، جهت تضمین آیندهٔ سازمان باران تأسیس شده است. این شرکت، در کنار نقش اعتلادهندهٔ سرمایهها و داراییها، وظیفهٔ زمینهسازی بلوغ بیشتر شرکتهای تابعه را عهدهدار میباشد.
مأموریت هلدینگ باران، ایجاد، حفظ و ارتقای ارزش برای سرمایهگذاران با رویکرد تفکر استراتژیک، سرمایهگذاریهای نوآورانه، بهرهگیری از سرمایههای فکری، بهبود مستمر، توسعهٔ زنجیرهٔ ارزش و انجام مسئولیتهای اجتماعی است.
هلدینگ باران از طریق تعریف مأموریت، چشمانداز، اهداف کلان و راهبردها، اقدام به تهیهٔ سند راهبردی نموده که بر اساس این سند، موقعیت و مسیر حرکت شرکتهای تابعهٔ خود را تبیین و راهبری مینماید.
بخشی از وظایف هلدینگ، حرکت در چارچوب مسئولیتهای اجتماعی گروه باران است. وظایفی که در راهبردهایی همچون ارتقای سیمای بصری شهر، ارتقای استانداردهای ساخت مجتمعها و برجهای مسکونی، حفظ سرمایههای بومی و ملی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی نمود پیدا میکند.
چشم انداز گروه باران تبدیل شدن به نخستین انتخاب تمام کسانی است که در زندگی، کار و تفریح به دنبال ارتقاء کیفیت، آرامش و رفاه خود هستند.
مأموریت ما ارائه بهترین راهحلها به ذینفعان، برای نیل به شادکامی در زندگی و موفقیت در کسب و کار است.
ما به دنبال تولید ارزش با بالاترین استانداردها هستیم.
– اعتقاد به اولویت ارزشهای اخلاقی و کرامت انسانی
– احترام به اصالت فرهنگ و اجتماع
– خدمت به انسان، جهان پیرامون و محیط زیست
– استقبال از تغییرات، نوآوری و خلاقیت
– ارائه منحصربهفردترین و بالاترین سطح خدمات
– بهینهسازی مصرف انرژی با هدف حفظ سرمایههای ملی
– همکاری در حفاظت از محیط زیست
– حمایت و همراهی با گروههای علمی، دانشگاهی و نخبگان جامعه
– مشارکت در فعالیتهای اجتماعی به منظور آموزش و بالا بردن کیفیت عمومی زندگی در جامعه
– بالا بردن بهرهوری سرمایههای انسانی، اجتماعی، اقتصادی از طریق گسترش فرهنگِ «زندگی بهتر»
– تعهد در قبال حفظ اصالت فرهنگی و ارتقاء زیبایی سیمای شهرها
شرکتهای زیرمجموعهٔ هلدینگ باران
گروه باران با نگاهی تخصصگرایانه به چرخه تولید ارزش، سه محور اساسی مهندسی، بازاریابی و هتلداری را به عنوان حوزههای پایهای خدمات خود تعریف نموده است. از دیگر سو ساختار هلدینگ باران متشکل از شرکتهایی مجزاست که به موازات یکدیگر ماموریت تخصصی و جداگانه خود را برای تحقق چشمانداز گروه باران دنبال میکنند.
گروه باران، به عنوان گروهی پیشرو در صنعت ساختمان ایران، از سال ۱۳۸۵ در شهر مشهد تأسیس و پایهگذار الگوی ویژهای از خدمات مشتریمدارانه شد. در این الگو که هدف آن بالا بردن سطح کیفیت زندگی است، تلاش شده است تا با ترکیب خدمات هتلی، گارانتی ساختمان و خدمات پس از فروش، سبک نوینی از زندگی به مشتریان ارائه شود.
نگاهی گذرا به مسئولیتهای اجتماعی که گروه باران برای خود تعریف کرده نشان میدهد که این گروه چند مفهوم اصلی را به عنوان مسئولیت اخلاقی خود نسبت به اجتماع در نظر گرفته است. بهینهسازی مصرف انرژی با هدف حفظ سرمایههای ملی، تعهد در قبال حفظ اصالت فرهنگی، گام برداشتن در مسیر فعالیتهای انساندوستانه و خیریه، ارتقای زیبایی سیمای شهرها و همکاری در حفاظت از محیطزیست، از جمله مواردی است که در طی بیش از ده سال فعالیت خود به عنوان یک الگو در کلیهی این فرایندها مطرح کرده و به آنها پایبند بوده است.
ارتباطات برند گروه باران، به عنوان تسهیلگر کلیهٔ ارتباطات داخلی سازمانی و بیرونی برند باران، متشکل از حوزههای روابطعمومی و تبلیغات بوده که هر کدام با شرح وظایف مشخص و جداگانه فعالیت مینمایند.
در واحد ارتباطات برند، بخشهای تبلیغات در خدمت بازاریابی و روابطعمومی در خدمت برندینگ مأموریت خود را تعریف نموده و مدیریت تدوین و اجرای «طرح یکپارچهٔ مدیریت برند» را در ساختار سازمانی گروه باران برعهده دارند.