به یاد داریم که گروه باران مبتکر هتلبرجهای مسکونی و پایهگذار سبک زندگی متمایزی است که تجربه زیست فردی و اجتماعی در آن، نسبت به گذشته دگرگون شده است. در فاز کدگشایی (Launch) یا اپنینگ کمپین، اجزای این استعاره، برای مخاطبان به تصویر در آمد؛ «باران» نسخهی اصلی هتلبرجهای مسکونی ایران است و زندگی در باران، تجربهی زیستن در نسخهی اصلی. بر این اساس در طرح گرافیکی این مرحله، به عبارت محوری «نسخهی اصلی» دو گزاره دیگر اضافه شد: یکی «زندگی» و دیگری «هتلبرجهای مسکونی باران» و در سوی دیگر، تصویری که تداعیکنندهی اثری هنری است که بر بوم سپیدی نقش بسته، با نشان و امضای گروه باران.
به جرأت میتوان گفت سبک زندگی متمایزی که در هتلبرجهای مسکونی باران ارائه میشود، تجربهای ناب و غیر قابل تکرار است. جایی که تجربهی متفاوتی برای ساکنان رقم میزند و با رفع دغدغههای روزمره، دستیابی به آسایش در ابعاد مختلف را برایشان فراهم میکند.
علاوه بر این، تجربهی زندگی در باران، تنها محدود به امکانات رفاهی و خدمات هتلی نیست، بلکه در نسخهی اصلی هتلبرجها، زمینه و بستر مناسب برای رسیدن به آسایش که جنبی درونی و غیر مادی دارد نیز، فراهم است. بازتعریف فرهنگ همنشینی، معاشرت و همسایگی، برگزاری رویدادها و برنامههای مدون فرهنگی، هنری و آموزشی، در کنار تدابیر بیشماری برای از میان بردن اضطرابهای متداول، این امکان را فراهم کرده تا ساکنان باران، بیش از گذشتهی خود، امکان دست یافتن به رشد و توسعه فردی و نیل به معنای زندگی را داشته باشند؛ از این روست که تشبیه آن به یک اثر هنری، دور از واقعیت یا مبالغهآمیز به نظر نمیرسد.