اندیشیدن به یک برج به مثابه یک محلهٔ عمودی
چند سالیست که ارائه «گزارش عملکرد» در میان کسبوکارهای حوزهٔ اکوسیستم نوآوری و استارتاپها که با فضای آنلاین سروکار دارند، امری معمول شده و مطالعهٔ آمارها و اعداد برای مخاطبان جذاب است. به ویژه که گزارش عملکرد معمولا در میان بازیگران و نقشآفرینان اصلی بازار به جهت آگاهی مخاطبان از سهم بازار معنادارتر بوده و میتوان اعداد و ارقام آنها را به تقریب به کلیت بازار آن کسبوکار تعمیم داد.
از دیگر سو، اگرچه هنوز ارائه گزارشهایی این چنین در میان کسبوکارهای سنتی همچون «صنعت ساختمان» که بازیگران بسیار زیادی داشته و عموما با فضای آفلاین و سنتی روبرو هستند امکان و اقبالی ندارد، اما گروه باران طی چند سال اخیر نسبت به ارائه عملکرد خود در طراحی و ساخت هتلبرجهای مسکونی و روشهای تامین سرمایه در قالب فصلنامه سازمانی خود (آوند) اقدام نموده است. بهتازگی نیز، فراتر رفتن از نیازهای روزمره ساکنان در بهرهبرداری از واحدهای مسکونی و راهاندازی روابط عمومی اختصاصی در جدیدترین پروژه خود، به مثابه تحقق شعاری بوده است که فصلالخطاب آن، ارزشی است که به مشتریان عرضه میکند؛ عبارتی که میگوید ما تنها خانه نمیسازیم، بلکه ارائهدهنده یک «سبک زندگی» هستیم.