اخبار ارتباطات برنداخبار مسؤولیت اجتماعی بارانرویدادهای گروه باران

لمس رؤیا از رنگ‌های بوم

همراهان وفادار باران، در میهمانی نقش‌ها و رنگ‌ها، گونه‌ای منحصربه‌فرد از شادباش سال نو را تجربه کردند

در آستانهٔ جشن نوروز و فرارسیدن سال ۱۴۰۲، تجربه‌ای آمیخته از حس قدرشناسی و هنر ناب، برای مخاطبان گروه باران آفریده شد. مدیریت ارتباطات برند باران، امسال با هدیه‌ای غیرمنتظره، میهمان مشتریانی شد که در انتظارند تا به زودی، در هتل‌برج‌های باران، سبک زندگی جدیدی را لمس و تجربه کنند. این هدیه، یک اثر هنری سفارشی بود که در پی ساعت‌ها داده‌کاوی و کنکاش دربارهٔ شخصیت و علاقه‌مندی هر یک از مشتریان، از میان صدها اثر ارزشمند هنرمندان شاخص شهرمان انتخاب و خریداری شدند. این فرایند، کوششی بود در مسیر خلق خاطره‌ای ماندگار برای آن‌ها که به رؤیای «زندگی به سبک باران» باور دارند.

از جنس تجربه

گروه باران، با تکیه بر اصول راهبردی خود، همواره می‌کوشد از زاویه‏‌ای متمایز و نوآورانه، بر کیفیت زندگی مخاطبانش اثر بگذارد. به ویژه آنکه اساسی‏‌ترین ارزش ارائه شدهٔ باران به مشتریان، تجربهٔ یک «سبک زندگی» است. به عبارتی دیگر، ترکیبی از خدمات که در محیط سکونت تجلی می‌یابد تا آرامش، رضایت، امنیت خاطر و رفاه را برای ساکنان فراهم کند. 

بدین ترتیب خلق هر تجربه، فرایندی است با هدف «معنابخشی» به رویدادهایی که شاید در ظاهر، ساده یا روزمره به نظر برسند. بسیاری از این تجربه‌ها تنها با زندگی در هتل‌برج‌های باران، ملموس و قابل ادراک می‌شوند. اما برای آن دسته از مشتریانی که در دوره انتظار به سر می‌برند نیز می‌توان تا قبل از آغاز سکونت، تجربه‌هایی آفرید که از جنس احترام، تمایز و اندیشیدن به زندگی بهتر باشند، مانند این تلاش برای معنابخشی به یک هدیه، آن هم در آغاز سال نو، که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تقویمی مردم ما، در سراسر جغرافیای فرهنگی ایران زمین است.

پای پنجرهٔ هنر

مطالعات زیادی نشان می‌دهند که آمیختن هنرهای تجسمی با محصول، خدمت یا فضاهای زیست انسانی، بر درک زیبایی(شناسی) مخاطب، اثری مثبت دارد و از سویی، ادراک هنری، بر دیدگاه مشتریان (تصویر برند)، تأثیری مثبت و معنادار بر جای می‌گذارد. مشتریان، با درک هنری از یک برند، ارزیابی بهتری از گویه‌هایی همچون ارزش مادی محصول و لوکس بودن آن خواهند داشت و در نهایت، این تصویر برند است که بر وفاداری مشتریان، تأثیرگذار است.

بر این اساس، مدیریت ارتباطات برند باران، همواره کوشیده است تا از هنر، به عنوان گونه‌ای از زبان ارتباطی با مخاطب بهره ببرد. این طیف گسترده، از تزریق بیان هنری در هویت بصری  گرفته تا طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، از نمایش خصوصی آثار در لابی برج‌ها گرفته تا برگزاری شب‌های هنر باران (در ژانر موسیقی) دیده می‌شود. همچنین خوانش آثار و برگزاری بزرگداشت شاعران برای ساکنان برج‌ها، حمایت از اجراهای تئاتر، میزبانی از هنرمندان شاخص در برج‌ها و فراهم آوردن زمینه معاشرت و همنشینی با ساکنان، هر یک کوششی بوده است تا به گونه‌ای متفاوت، پرتوهایی از پنجره «هنر» بر زندگی به سبک باران تابانیده شود.

اما این بار، تازه‌ترین حرف از زبان هنر، بوم‌های نقاشی، خوشنویسی و نقاشی‌خط بود که با رقص رنگ‌ها و نقش‌ها جان گرفته و از آتلیهٔ هنرمندان، در خانه‌هایی نو میهمان شدند.

در قبال جامعه

ارزش‌گذاری و فروش آثار هنری، حراجی‌های معروف و گالری‌ها، سابقه‌ای دیرینه دارند و همواره در میان علاقه‌مندان هنر، ارقام هنگفتی برای تصاحب آثار مبادله می‌شود. اما هنرمندان کم‌شماری در طول زندگی، از مواهب مادی آفرینش‌های خود بهره‌مند می‌شوند. به‌ویژه در ایران که خرید و فروش آثار هنری، موضوعی نوظهور به حساب می‌آید؛ ترویج خرید و هدیه دادن یک اثر هنری، مسیری است برای افزایش سهم هنر در سبد نیازهای خانواده، بهره‌گیری از آثار ارزشمند در طراحی داخلی، معرفی هنرمندان جویای نام به علاقه‌مندان و حمایت از هنرمندان نام‌آشنا و پیشکسوت. 

با چنین رویکردی، گروه باران در طی این فرایند، نیم‌نگاهی هم به مسئولیت اجتماعی (CSR) خود داشت. تمامی آثار یکتای خریداری‌شده در این مجموعه، حاصل طبع هنرمندان شهر مشهد و چهره‌های با تجربه‌ای است که هر یک  به سیاق خود، صاحب سبک محسوب می‌شوند، یا جوانانی که در سالیان اخیر، درخشش هنرشان دیدگان علاقه‌مندان زیادی را به خود معطوف داشته است. این گام هر چند کوچک، آغازی بود برای ارج نهادن به این هنرمندان و کمک به راه یافتن تعدادی بیشتر از آثار ارزشمند هنری به متن زندگی. مسیری که امید می‌رود به رشد اقتصاد هنر در کشورمان کمک کند؛ به آن امید که هنرمندان بیشتری قدر ببینند و بر صدر بنشینند.

از داده تا دیوار

آثار خریداری شده در این فرایند با تکیه بر بانک داده‌های سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان گروه باران (CRM) و تحلیل سلیقه و سبک زندگی هر یک از ساکنان آیندهٔ هتل‌برج‌ها نامزد شدند. گام‌هایی چون ایده‌پردازی، داده‌کاوی، انتخاب آثار، قیمت‌گذاری، خریداری، صدور شناسنامه و بسته‌بندی با همراهی «گالری هیچا» طی شد تا نزدیک به یکصد هدیه هنری، در مطلوب‌ترین سطح کیفیت، به دست گیرندگان برسد.

گالری هیچا بر اساس چرخه‌ای تعریف شده، برای هر اثر هنری، یک شناسنامه رسمی به زبان انگلیسی صادر می‌کند که حاوی نام و پیشینه هنرمند خالق اثر، عکس اثر، قیمت تضمین شده آن به ریال و یورو، نام خریدار و جزییات دیگر است. هر اثر از طریق بارکد عطف آن که در شناسنامه هم درج شده به صفحه‌ای اختصاصی در وب‌سایت پیوند می‌خورد. این صفحه نیز عکس و نام اثر، مشخصات آفریننده و پیشینه او، مرور هنری (Art Review)، ارزش کارشناسی اثر و وضعیت مالکیت آن را به نمایش می‌گذارد.

|آلبوم عکس آثار هنری اهدایی گروه باران|

دکمه بازگشت به بالا