آفرینش در مرزهای رؤیا

نگاهی به روند تکامل باران‌هوم / از سفارشی‌سازیِ تجربه تا تجاری‌سازیِ حل مسأله

نگاهی به روند تکامل باران‌هوم / از سفارشی‌سازیِ تجربه تا تجاری‌سازیِ حل مسأله
نگاهی به روند تکامل باران‌هوم / از سفارشی‌سازیِ تجربه تا تجاری‌سازیِ حل مسأله

از زمانی که «باران‌هوم» به عنوان یک حلقه جدید در زنجیره ارزش گروه باران تولد یافت تا اکنون که بالندگی را تجربه می‌کند، بیشتر از پنج سال می‌گذرد. مسیری که با رویکرد سفارشی‌سازی دکوراسیون و طراحی داخلی آغاز شد، حالا موفق به حل مساله‌های پیچیده‌تری شده تا آنجا که در افق کسب و کار، سودای رسیدن به قله کامل بودن را در سر می‌پروراند. گویا آن سلول آغازین در خود ژن‌‏هایی منحصر به فرد از باران را داشت که در روند تکاملش بلوغ یافته است؛ ژن‌هایی چون پیوستگی و یکپارچگی برای جلب رضایت مشتریان و خلق تجربه‌های انحصاری.

شخصی‌سازیِ تجربهٔ زیستن

شاید این پرسش به ظاهر پاسخی ساده داشته باشد که احساس ما در یک «فضا» چگونه شکل می‌گیرد و تجربۀ «بودن» در آن فضا از چه چیزهایی تاثیر می‌پذیرد؟ شکل ساختاری، فعالیتی که در آن فضا انجام می‌دهیم، احساسی که تجربه می‌کنیم و کسانی که در آن هستند این تجربه را شکل می‌دهند. عوامل فیزیکی مثل اندازه، شکل، نور، رنگ، بافت، صدا، دما و مانند آن، تأثیر اولیه را بر احساس ما دارند و چیزهایی مثل خاطرات، باورها و انتظارات این تجربه را کامل ‌می‌کنند. با این وجود، اگر بخواهیم تجربه‌ای خاص و شخصی‌سازی شده از «بودن در یک فضا» را برای انسان‌هایی دیگر بیافرینیم با پیچیدگی‌های فراوانی روبرو می‌شویم. سال‌ها قبل، در راه یافتن پاسخی برای همین پرسش، باران‌هوم متولد شد.

نزدیک‌ترین تعریف به واقعیت وجودی گروه باران «یک توسعه‌دهنده سبک زندگی» است و باران‌هوم به عنوان بخشی از این زنجیره ارزش، ماموریت ابتدایی خود را درک و کشف نیاز مخاطبان از زندگی تعریف کرد تا فضای زندگی را برای مصرف‌کننده نهایی، شخصی‌سازی کند. هم‌زمانی این رخداد با اتمام ساخت هتل‌برج باران۳ زمین بازی گسترده‌ای را فراهم کرد. از همراهی در طراحی و تجهیز فضاهای مشاعی مانند لابی و کاربری‌های سرگرمی گرفته تا سفارشی‌سازی دکوراسیون، تامین کالاهای خاص برای مالکان و تجهیز واحدهای اقامتی، باران‌هوم نقشی فراتر از انتظار ایفا کرد. 

فرایند سفارشی‌سازی از بطن گفتگویی عمیق و همه‌جانبه با مالکان باران۳ آغاز شده و با نیازسنجی و درک سلیقه مخاطبان ادامه یافت تا آنجا که آغاز سکونت در این هتل‌برج، جلوه متمایزی از رشد و بلوغ همه‌جانبه باران‌هوم را به نمایش گذاشت. در پس این تجربه گرانبها و با اقبال مشتریانی از طیف‌های گوناگون، جایگاه اصلی این شرکت برای ایجاد یک تحول و خلق تجربه‌های نو تثبیت شد. حرکت تاثیرگذار در حوزه‌های طراحی و تجهیز واحدهای مسکونی، ویلا، واحدهای اداری، کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی سبب شد تا اکنون باران‌هوم به جایگاه متخصص فهم تجاری معماری و دکوراسیون دست پیدا کند.

باران‌هوم در قامتی متفاوت

باران‌هوم امروز در جایی از طراحی سبک زندگی ایستاده که نقشی فراتر از یک معمار یا تامین‌کننده ایفا می‌کند و به عبارتی، یک مفهوم (Concept) است. تمایز باران‌هوم با طراحان معماری در این است که آن‌ها به یک پروژه به عنوان یک سبک طراحی و روابط کاربری آن نگاه می‌کنند که در آن کمتر خبری از نگاه تجاری، برندسازی و فروش یافت می‌شود. باران هوم اما، زاویه دید به یک پروژه را آن قدر بالاتر و دورتر می‌برد که نیازهایی فراتر از نگاه یک معمار در آن ظاهر شود.

هر پروژه در باران‌هوم خلق یک ارتباط پیوسته و مداوم در بین مرزهای سبک زندگی، کار و خدمت‌رسانی (Hospitality) تلقی می‌شود، همانگونه که ژن‌های موجود در هویت سبک زندگی باران نیز بر همین مبنا شکل گرفته است: «حضوری پیوسته، یکپارچه و پاسخگو برای خلق تجربه‌ای متفاوت، در فضایی که می‌آفرینیم.» تبدیل شدن این موضوع به دغدغه اصلی، سبب می‌شود تحویل یک پروژه با نگاهی جامع تحقق پیدا کرده و با انتخاب نقش‌های مختلف و هماهنگی بین آن‌ها سطح مطلوبی از بهره‌وری، به دست آید.

از سرگذراندن این تجربه‌ها حالا باران‌هوم را بیشتر از پیش به حل مساله به معنای واقعی آن نزدیک کرده است. معماهای پیچیده‌تر، پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و کاربری‌های تخصصی مانند هتلی‌، درمانی و خدماتی، این برند را با شرکای تجاری کلان روبرو کرده است. باران‌هوم افق رشد خود را در حل مساله‌هایی چون تامین سرمایه، مشارکت در ساخت و تجهیز پروژه‌های متفاوت تعریف کرده است تا بستری مناسب برای جلب ده‌ها شریک استراتژیک از میان طراحان، هتل‌داران، سازندگان و تامین‌کنندگان فراهم آورد. گویی این مسیر ادامه آن راهی است که در شعار آغازین کسب و کار تجلی یافته بود: «باران‌هوم، رویای دست‌یافتنی.»

Armanshahr-Toos-magazine-no1-cover
این یادداشت در فصلنامه «آرمان‌شهر» منتشر شده است.
آرمان‌شهر توس فصلنامه‌ای است در حوزه سبک زندگی که با حمایت گروه باران منتشر می‌شود.
سایت اختصاصی مجله آرمان‌شهر: www.ArmanShahrMag.com
دکمه بازگشت به بالا