رهایی از یک دردسر همیشگی

باران‌لایف، پاسخی دقیق به نیازهای زندگی امروز

باران‌لایف، پاسخی دقیق به نیازهای زندگی امروز
باران‌لایف، پاسخی دقیق به نیازهای زندگی امروز

مجهزترین و لوکس‌­ترین خانه دنیا هم نیاز به مراقبتی دائمی دارد. نظافت خانه و خودرو، نگهداری مداوم سیستم‌­های تأسیساتی، رسیدگی به فضای سبز و مراقبت از امنیت همه و همه بخش‌­های کوچکی از این مراقبت دائمی و خسته‌کننده را تشکیل می‌­دهند. کاری تخصصی که به دغدغه­‌های فردی و خانوادگی ساکنان هر خانه اضافه شده و به‌ناگزیر بی‌کیفیت انجام می‌­شود، یا با هزاران دردسر و هزینه قابل دستیابی است. اما چند سالی است پاسخی دقیق و کوتاه برای رهایی از این دردسرها کشف شده که به‌اختصار به آن «باران‌لایف» می‌گویند!

فرصتی برای زندگی

این روزها برای بسیاری از مردم، برخورداری از سبک زندگی متمایز و دلخواه، معادل آسایش و آرامشی است که در سایه رهایی از دل‌مشغولی­‌های خسته‌کننده روزمره به دست می‌آید. حل و فصل این دل‌مشغولی‌ها زمان و انرژی زیادی از اعضای خانواده را خواهد گرفت و این خود می‌تواند به بزرگ‌ترین دغدغه تبدیل شود. تصور کنید هر روز چه زمان و هزینه‌ای صرف می‌کنید تا فهرست بلند کارهای روزانه خانه و زندگی را مدیریت کنید! شاید یکی از بهترین راه‌های رهایی از این دغدغه‌ها، زندگی در جایی باشد که در اصطلاح  به آن «خانه خدمت‌دهنده» می‌گویند. نمونه عالی این خانه‌ها هتل‌برج‌ها هستند که بر اساس ارائه شبانه‌روزی خدمات یک هتل به ساکنان ساخته شده و اداره می‌شوند. در ایران، این ابداع گروه باران بود که نخستین بار دوازده سال پیش، با راه‌اندازی برج مسکونی باران ۱ در شهر مشهد تحقق یافت و پس از آن روزبه‌روز رشد کرده و بهبود یافت. 

هزار نکته باریک‌تر ز مو

این ایده نوآورانه به سرعت توسط دیگر سازندگان و فعالان صنعت ساختمان در گوشه و کنار کشور تکرار شد. اما به نظر می‌رسد بسیاری از این دیگران، در پیاده‌سازی مدل، چندان موفق نبوده‌اند؛ چرا که یک خانه پاسخگو و خدمت‌دهنده که توقع مخاطبان را برآورده کند، در گرو توجه کامل به جزییات است. به قول حافظ شیرین سخن، هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست! خانه‌ای که قرار است مانند یک هتل کار کند، باید به جزییاتی فراوان در طراحی، ساخت، بهره‌برداری، تجهیز، مبلمان و حتی فروش توجه داشته باشد. به عبارتی دیگر، نتیجه مطلوب، تنها حاصل توجه کافی به نحوه اداره همه‌جانبه و یکپارچه این خدمات است.

به‌ویژه اگر توجه کنیم که در هر دو سوی این رابطۀ خدماتی، انسان‌ها قرار دارند، پیچیدگی بیشتری را درک خواهیم کرد.  از یک‌سو مالکان و ساکنانی قرار دارند که با خرید خانه در یک هتل‌برج، رویای زندگی آرام، امن و بی‌دغدغه را دارند و از سوی دیگر، کارکنان خدماتی و منابع انسانی با تخصص‌های متنوع هستند که باید با زیر و بم این سبک زندگی آشنا شده، برای پاسخ به آن تربیت شوند و با مدیریتی کارآمد در خدمت هدفی نهایی قرار گیرند که جلب رضایت ساکنان است. این راه پیاده‌سازی زندگی دائم در یک هتل پنج ستاره است، با همان پیچیدگی و با همان جزییات!

البته به وضوح روشن است که این خدمات، به خودی خود، در نسبت با سرمایه‌گذاری موردنیاز و پیچیدگی‌های مدیریتی‌اش، آنقدر سودآور نیست که یک بنگاه اقتصادی را ترغیب کند این همه دردسر را به جان بخرد تا تنها از این مسیر به کسب سود بپردازد؛ پس می‌توان تصور کرد که گروهی مانند باران، هدفی بزرگ‌تر و افقی بلندتر را در نظر گرفته و این خدمات را به عنوان بخشی از هویت برند خود تعریف و تصویر کرده است. تصویری از یک برند پاسخ‌گو در حوزه سبک زندگی که سرمایه اجتماعی خود را از تعهد و حفظ رضایت مشتریان گرد آورده و شاید در این مسیر حتی لازم دانسته که هزینه‌های زیادی را برای بلوغ یافتن این سبک زندگی بپردازد.

تکثیر راه‌حل باران‌لایف

پروژه‌های ساختمانی زیادی هستند که کم و بیش، امکانات یا خدماتی را در بخش‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌اند اما به هر دلیل، برنامه و ساختار منسجمی برای اداره کردن این فضاها و امکانات ندارند. تجربه نشان می‌دهد دیر یا زود، سازندگان یا ساکنان این خانه‌ها در خواهند یافت که نیاز حیاتی‌شان، ساختن یا یافتن یک تیم بهره‌بردار حرفه‌ای است که با فراز و نشیب‌های مدیریت این سبک زندگی آشنا باشد و توان تخصصی و پشتوانه مالی لازم برای اداره کردن برج را داشته باشد. این نقطه می‌تواند جایی مناسب برای فکر کردن به باران‌لایف باشد. 

Baran-Pattern-8

«باران‌لایف» برند خدمات و عنوان تجاری شرکت سایه است، در واقع عبارتی است برای تعریف مجموعه ارزش‌های تحویلی به مشتریان در قالب زندگی به سبک باران. شرکت «توسعه محافظ ایمن سایه» یکی از ارکان اصلی هلدینگ (گروه باران) و عهده‌دار بخش خدمات هتلی و مدیریت بهره‌برداری هتل‌برج‌هاست. سایه پس از ۱۲ سال تجربه موفق در اداره همه‌جانبه هتل‌برج‌های باران اکنون خود را در این قالب تعریف کرده تا به عنوان یک الگو، بیانگر استانداردهای سبک زندگی باران باشد. مانند برچسب یا مُهری که یک کاغذ را تبدیل به سندی ارزشمند می‌کند، امضای باران‌لایف می‌تواند تضمین‌کننده کیفیت خدمات و مدیریت بهره‌برداری یک ساختمان باشد. یکپارچگی، تخصص، تجربه، توان حل مساله، نوآور بودن و قابلیت بالای انعطاف و انطباق نسبت به خواست و نیاز مشتریان، بخشی از ویژگی‌های اصلی و هویتی باران‌لایف است. 

لازم است دوباره به عبارتی که در سطور بالاتر به کار بردیم بازگردیم. امروز نیاز حیاتی بسیاری از پروژه‌های ساختمانی و هتل‌های مسکونی (رزیدنشال هتل) تنها یکی از این دو راه حل است: یا ساختن یک مجموعه خدماتی با چنین ساختار تخصصی و هزینه‌های هنگفت؛ یا یافتن مجموعه‌ای مانند باران‌لایف که به عنوان یک بهره‌بردار مجرب و توانمند، عهده‌دار مدیریت خدمات هتلی و بهبود مداوم سبک زندگی ساکنان باشد.

تجربه، چراغ راه آینده

بیش از دوازده سال تجربه باران‌لایف توشه بسیار ارزشمندی از توان و تخصص را فراهم آورده است. اکنون تنها در مشهد، نزدیک به یکصد هزار متر مربع زیربنای هتل‌برج‌های مسکونی باران از این خدمات بهره‌مند هستند. در گامی دیگر و با توسعه مرزهای جغرافیایی، در برج‌های رویای کیش با یکصد هزار متر مربع زیربنا، خدمات باران‌لایف ارائه می‌شود.

باران‌لایف در حالت ایده‌آل از مرحله مطالعه و طراحی، در کنار سایر مشاوران قرار می‌گیرد تا آنچه در هر بخش از فرایند ساخت یک بنای خدمت‌دهنده لازم است، از نظر دور نماند. در برج‌های آماده بهره‌برداری نیز با توجه به زیرساخت‌ها و امکاناتی که پیش‌بینی شده، می‌توان طیفی از خدمات باران‌لایف را پیاده‌سازی کرد.

تنوع خدمات قابل ارائه توسط باران‌لایف برای داشتن ساختمانی خدمت‌دهنده، به‌طور اجمالی شامل این موارد می‌شود: تعمیر و نگهداری تاسیسات و ابنیه، کاشت و نگهداری فضای سبز، حفاظت فیزیکی و مانیتورینگ، مدیریت مجموعه آبی، حمام ترکی، سونا، جکوزی، سالن ماساژ، Gym، بولینگ، بیلیارد، گیم‌نت، مهدکودک، سالن زیبایی بانوان و آرایشگاه آقایان، مدیریت غذا و نوشیدنی شامل تجهیز تخصصی، طراحی منو، آموزش و تامین نیروهای رستوران و کافی‌شاپ، خدمات خانه‌داری، نظافت نما و مشاعات، سرویس‌هایی برای پیگیری و انجام امور اداری و مالی ساکنان، خرید مایحتاج روزانه، سرویس‌دهی سفرهای درون‌شهری و ترانسفر فرودگاهی، خدمات تفریحی، گردشگری و خدمات عمومی مانند رسپشن، کانسیرج، لاندری، کارواش، پارک‌من و بل‌من.

بیش از دوازده سال تجربه باران‌لایف توشه ارزشمندی از توان و تخصص را فراهم آورده تا بتواند در هتل‌برج‌های مسکونی باران و برج‌های رویای کیش خدمات باران‌لایف را به ساکنان ارائه دهد

Armanshahr-Toos-magazine-no1-cover
این یادداشت در فصلنامه «آرمان‌شهر» منتشر شده است.
آرمان‌شهر توس فصلنامه‌ای است در حوزه سبک زندگی که با حمایت گروه باران منتشر می‌شود.
سایت اختصاصی مجله آرمان‌شهر: www.ArmanShahrMag.com
دکمه بازگشت به بالا